Четвер, 28.03.2024, 20:13
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Квартирний облік [1]
Місцеві податки та збори [1]
Мінімальна вартість місячної оренди 1–го м2 [1]
Пайові участі замовників у розвитку інфраструктури [1]
Положення про оренду [1]
Правила благоустрою [1]
Правила користування водопостачанням [1]
Договори оренди об’єктів [1]
Порядок розміщення тимчасових споруд [1]
Вхід на сайт
Пошук
Визначні події
Календарь Украины
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 38
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Відділ з земельних питань » Місцеві податки та збори

місцеві податки та збори
[ Викачати з сервера (506.0 Kb) ] 01.06.2016, 11:06

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення сільської

ради  “ Про  місцеві

податки та збори на території Іванівської сільської ради на 2016 рік”

 

            Аналіз регуляторного впливу проекту рішення сільської ради “ Про  місцеві податки та збори на території Іванівської сільської ради на 2016 рік” підготовлено згідно з вимогами Закону України  “ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.

 

  1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:

            Більшість суб’єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб, які здійснюють або розпочинають свою діяльність віддають перевагу єдиному податку. Цей спосіб оподаткування є найбільш прийнятним, тому що значно спрощує облік доходів та витрат підприємців, скорочує кількість податкової звітності. Але є підприємці, які знаходяться на загальній системі оподаткування і являються платниками фіксованого податку, тому будуть сплачувати збір за впровадження деяких видів підприємницької діяльності. 

           Податковим кодексом України єдиний податок, транспортний та акцизний податки, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки включені до переліку місцевих податків та зборів.

         З прийняттям багатьох змін до Податкового кодексу змінилися умови оподаткування та ставки. Всі податки і збори,  які відповідно з нормою даного закону  та нормою статті 12 Податкового кодексу повинні затверджуватися сільськими радами.

З огляду на вищевикладене, вирішення окресленої проблеми неможливе за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів, та потребує правового врегулювання органами місцевого самоврядування.

До кола суб'єктів, на яких проблема справляє негативний вплив, належать:

  • суб’єкти підприємницької діяльності – фізичні особи – відсутність можливості застосування спрощеної системи оподаткування, участь в соціально-економічному розвитку сільської ради;
  • органи місцевого самоврядування – не реалізуються повноваження та  право регулювання відносин у сфері місцевого оподаткування та забезпечення  надійними джерелами фінансування інфраструктури сільської ради.

        

          2) Цілі регулювання:

         Основною метою державного регулювання є:  врегулювання справляння податків на  території сільської ради у відповідності з Податковим кодексом України, забезпечення надійними джерелами фінансування сільський бюджет та надання можливості суб’єктам підприємницької діяльності – фізичним особам реалізувати своє право на застосування спеціального режиму оподаткування.

Пропонується затвердження:

податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з врахуванням пільги у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року

а)  0,01 відсотка - для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості

Ставки податку для юридичних осіб та фізичних осіб підприємців встановлюються в таких розмірах:

а) 0,1 відсотока - для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості які знаходяться в межах сіл Куцуруб, Іванівка, Яселка;

б) 0,3 відсотка – для для об'єктів, які використовуються підприємствами вид діяльності яких неспеціалізована оптова торгівля та знаходяться на території Куцурубської сільської ради за межами сіл Куцуруб, Іваніка, Яселка;

в) 1 відсоток - для  інших об'єктів житлової та нежитлової нерухомості які знаходяться на території Куцурубської сільської ради за межами сел Куцуруб, Іваніка, Яселка.

      2) акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів у розмірі 5% від бази оподаткування.

Базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарі

            3) єдиний  податок:

      Встановити на території сільської ради сфіксовані ставки єдиного податку у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року  для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

            а) для першої групи платників єдиного податку – у межах до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

            б) для другої групи платників єдиного податку – у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.  

            4) транспортний податок:

Ставка податку встановлюються з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

    Базою та об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5-ти років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. 

 

         3) Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення цілей  державного регулювання:

        Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:

- прийняття сільською радою проекту рішення “Про  місцеві податки та збори на території Куцурубської сільської ради на 2016 рік”.

      Тому, оцінюючи альтернативи, перевага була віддана останній, оскільки в цьому випадку досягнути мети можливо в коротший строк, з меншими витратами, з врахуванням особливостей роботи сільської ради та ситуації, яка склалася.  Прийняття даного регуляторного акту створить необхідну правову основу в сфері місцевого оподаткування і забезпечить виконання вимоги статті 12.4.1 Податкового кодексу.

          4) Застосування механізму та заходів для розв’язання проблеми

          Представлений проект регуляторного акту встановлює чіткі засади взаємовідносин усіх суб’єктів в сфері місцевого оподаткування, забезпечує додержання  принципів податкового законодавства:

         рівність усіх платників перед законом;

        соціальна справедливість – установлення податків та зборів відповідно до платоспроможності платників податків;

         стабільність –  ставки податків та зборів, податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

         Запропонований проект регуляторного акта відповідає також принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, прозорості, передбачуваності.

 

5) Обґрунтування можливості досягнення цілей та оцінка впливу

 зовнішніх    факторів на дію акта

         У разі прийняття  запропонованого регуляторного акта сільською радою будуть реалізовані повноваження, передбачені Податковим кодексом та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», забезпечена прозорість місцевої політики в сфері оподаткування,  прогнозованість результатів від подальшої господарської діяльності суб’єктів господарювання, участь громадян сільської ради в утриманні та розвитку сільської інфраструктури.

         Найбільш значний вплив зовнішніх факторів на дію даного регуляторного акта можливий при виникненні змін у чинному законодавстві. В цьому випадку може мати місце невідповідність  його положень  нормам, що встановлюються нормативно-правовим актом вищої юридичної сили. Зазначена обставина негативно вплине на виконання вимог акта, проте може бути подолана шляхом внесення відповідних корегувань до нього.

       Враховуючи вищевикладене, впровадження вимог акта органами державної влади, органами місцевого самоврядування, суб’єктами підприємницької діяльності передбачається ефективним та відповідає ресурсам, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги. Проте слід зазначити, що даним регуляторним актом не визначений механізм повної чи часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта.

Державний контроль за додержанням вимог акта  здійснюється відповідно  до повноважень наданих Податковим кодексом України органами державної податкової служби.

 

  6) Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

 У сфері інтересів територіальної громади – створення  надійного джерела наповнення доходної частини сільського бюджету для фінансування заходів соціальної сфери та комунального господарства; стимулювання розвитку підприємництва;

 У сфері інтересів суб’єктів господарювання – диференціація ставок, прозорість дій органу місцевого самоврядування, стимулювання розвитку підприємництва, прогноз подальшої господарської діяльності, можливість використання права вибору системи оподаткування;

У сфері інтересів держави – стабільність соціально-економічного розвитку ради; забезпечення надходжень до бюджету сільської ради, що сприятиме виконанню сільських програм в галузях житлово-комунального господарства, транспорту, соціального захисту населення, культури і мистецтва, забезпечуватиме соціальні гарантії та соціальний захист вразливих верств населення.

         Реалізація  запропонованого проекту не потребує додаткових матеріальних чи фінансових витрат.

         Прогнозні надходження  до сільського бюджету становитимуть біля ______  тис.грн.

 

          7) Обґрунтування терміну дії регуляторного акта

          Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений, із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.

 

          8) Показники результативності регуляторного акту

          Показники результативності зазначеного рішення – статистичні показники, пов’язані з дією акту, а саме:

  •     кількість суб’єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб, які застосовуватимуть спрощену систему оподаткування та  на яких поширюється дія акта;
  •     кількість суб’єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб, які застосовуватимуть загальну систему оподаткування та  на яких поширюється дія акта;
  • суми сплачених податків і зборів;
  • рівень інформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних

положень акта;

  • розмір коштів і час, що витрачатимуть суб’єктів підприємницької діяльності та

фізичних осіб, пов’язаними з виконанням вимог акта.

 

9)Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту.

- відстеження динаміки кількості платників єдиного податку ;

          -   відстеження динаміки зростання надходжень єдиного податку.

Базове відстеження результативності регуляторного акту проведено на етапі його підготовки.

Повторне відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено через рік після набрання ним чинності.

  

Фахівець                                              Л.Я.Середа

 

для більш детального перегляду натисніть на   Викачати з сервера 

Розробником проекту та аналізу його регуляторного впливу є постійна комісія з питань  планування бюджету, фінансів та розвитку ринкових відносин  сільської ради. Пропозиції просимо надсилати в паперовому вигляді  на ім’я голови сільської ради Копійки І.В.  у термін до 03.07.16року

С. Куцуруб,  вул. Очаківська, 120

                                                        

 

 

Категорія: Місцеві податки та збори | Додав: aXnel
Переглядів: 443 | Завантажень: 50 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0